Lidmaatschap en Contributie

Lidmaatschap NTC

Lidmaatschap en Contributie

Welkom bij de Nootdorpse Tennisclub! We vinden het fijn je als nieuw lid te begroeten en hopen dat je veel tennisplezier beleeft op ons park. Op onze website vind je informatie over tennislessen en de activiteiten die wij organiseren. Heb je vragen? Schroom dan niet om contact op te nemen met een van de bestuursleden

Hieronder vind je de contributiebedragen per lidmaatschap bij de NTC.

Voor 2024 is besloten de contributie met 1,5 procent te verhogen vanwege de volgende redenen:

• Toename van kosten groot onderhoud van de banen door professionele bedrijven
  • Toename afdrachtskosten KNLTB
  • Toename energiekosten
  • Toename huisvestingskosten

Waarom kiezen voor de NTC

• Je kan het hele jaar tennissen
  • Geen ledenstop
  • 6 gravel en 6 smashcourt banen
  • Geen bardiensten
  • Goed bereikbaar
  • Hele gezellige vereniging
  • LED-verlichting voor de banen

Nog vragen over het lidmaatschap?

Mail de ledenadministratie:

ledenadministratie@nootdorpsetennisclub.nl

Contributies per lidmaatschap

Het jaarlidmaatschap is het standaard lidmaatschap en wordt jaarlijkse automatisch verlengd. Het lidmaatschap loopt van 1 januari tot en met 31 december. Wordt je gedurende het jaar lid, dan is de contributie voor dat jaar afhankelijk van het kwartaal waarin je lid wordt.

Weet je nog niet zeker of tennissen de sport voor jou is, dan is er ook de mogelijkheid om eenmalig een kennismakingslidmaatschap af te sluiten voor of de zomer- of de winter-periode.

Scroll naar rechts voor alle (4) varianten

Contributie Lidmaatschap Senioren

Senior is iedereen vanaf 18 jaar en ouder. (ook als je in de loop van het kalenderjaar 18 jaar wordt)

Inschrijfgeld: 35 Euro.

• Lid worden in kwartaal 4: 25 Euro

• Winter (1 oktober t/m 31 maart): 45 Euro
  • Zomer (1 juli t/m 30 september): 34 euro

Contributie Lidmaatschap Tenniskids Blauw (4 t/m 6 jaar)

Jaarcontributie: 25 Euro

Voor de Tenniskids blauw is de contributie altijd 25 Euro.

Ongeacht of aan het begin of gedurende het jaar gestart wordt.

Er is geen apart kennismakingslidmaatschap voor kinderen tussen de 4 en 6 jaar.

De contributies zijn inclusief bondslidmaatschap KNLTB, tenzij anders vermeld. Als lid van de KNLTB krijg je praktische informatie over de sporten, tennis en/of padel, tips om je spel te verbeteren en met nog meer plezier te spelen, en kan je meedoen aan competities en toernooien.

Innen contributie

Jaarlijks innen wij de contributie in januari/februari. Dit wordt zo veel mogelijk gedaan via automatische incasso. U ontvangt een e-mail wanneer de incasso is gepland. Zorg ervoor dat het juiste e-mailadres bij de ledenadministratie bekend is!

De contributiebedragen worden jaarlijkse geïndexeerd (CPB).

Voor jeugdleden gelden de leeftijdsgrenzen voor het jaar waarin zij een leeftijd bereiken (dus een jeugdlid dat in de periode van 1 januari t/m 31december 18 jaar wordt is vanaf dat jaar een seniorlid).

Speciaal lidmaatschap

Wij vinden het belangrijk om tennis voor zoveel mogelijk mensen mogelijk te maken. Daarom hebben we een aantal speciale lidmaatschapsmogelijkheden.

Voor selectie voetballers / hockeyers

Het kennismakingslidmaatschap is in principe eenmalig. Als je echter een goede redenen hebt om niet een heel jaar te kunnen tennissen (bijvoorbeeld omdat je ook meedoet aan selectievoetbal tijdens winter en voorjaar) dan kun je dit aangeven in het veld 'opmerkingen voor de ledenadministratie' op het inschrijfformulier. Wij kijken dan of het kennismakingslidmaatschap voor jou dan als seizoenslidmaatschap ingezet kan worden.

Jeugdfonds Sport en Cultuur gemeente Pijnacker-Nootdorp

Is het lastig om de contributie voor uw kinderen te betalen? Dan heeft de gemeente Pijnacker-Nootdorp een voorziening om hierin tegemoet te komen. U vindt informatie hierover op deze pagina van de gemeente.

Niet-spelend lid

Stel: je hebt een heel druk jaar voor de boeg en weet al vooraf dat er geen tijd is om te tennissen. Dan kun je je lidmaatschap omzetten naar niet-spelend. Het voordeel hiervan is dat je lid blijft van de vereniging en het jaar erna weer kan tennissen (zonder inschrijfgeld te betalen).

• De contributie voor een niet-spelend lid is vastgesteld op 42 Euro.
  • Het wisselen tussen spelend en niet-spelend lid moet voor 31 oktober worden gedaan. Dit kan via een verzoek aan de ledenadminstratie.
  • Let op: bij het opnieuw activeren van het lidmaatschap is een pasfoto nodig!

Wijzigen gegevens of opzeggen lidmaatschap

Alle wijzigingen, zoals een nieuw adres, e-mail of telefoonnummer, kun je doorgeven per e-mail aan: ledenadministratie@nootdorpsetennisclub.nl.

Opzeggen lidmaatschap

Beëindiging van het lidmaatschap dient uiterlijk voor 31 december van het lopende seizoen kenbaar gemaakt te worden bij de ledenadministratie (ledenadministratie@nootdorpsetennisclub.nl). De opzegging is pas definitief als deze per e-mail is bevestigd.

Zeg je na 31 december op? Dan betaal je nog het hele jaar contributie.

Andere pasfoto?

Wil je een andere pasfoto op je pas? Dan kun je dit zelf regelen in de KNLTB Clubapp. De foto van een junior moet na 5 jaar vervangen worden. De foto van een senior gaat 10 jaar mee. Een 50-plusser hoeft de foto niet meer te wijzigen.

Ledenpas en meer in de KNLTB ClubApp

Bij de Nootdorpse Tennisclub werken wij met de KNLTB ClubApp, die je kan downloaden in de:

In de ClubApp staat jouw digitale ledenpas met daarop jouw bondsnummer en speelsterktes voor enkel en dubbel.

In de ClubApp kan je verder ook:

• Een baan afhangen
  • Toernooi informatie en individuele wedstrijdresultaten vinden
  • Het wedstrijdprogramma, uitslagen en standen van competities zien