Vertrouwenspersoon

Vertrouwenscontactpersonen NTC

Bij wie kan je terecht bij grensoverschijdend gedrag

Sinds de zomer van 2022 heeft de NTC vertrouwenscontactpersonen (VCP) aangesteld. Dit zijn vrijwilligers waar NTC-ers terecht kunnen als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag. Denk hierbij aan discriminatie, pesten, seksuele intimidatie en misbruik.

Wat doet een VCP?

Een VCP luistert naar je en vraagt door. Hij/zij heeft een overzicht van mogelijkheden om het grensoverschrijdend gedrag te stoppen. Ook zetten zij in op preventie en voorlichting binnen de NTC.

Elke VCP bij NTC heeft een gecertificeerde opleiding gedaan bij het NOC-NSF en heeft een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag).

Voor wie?

Iedereen die verbonden is aan de NTC kan bij een VCP aankloppen. Of je nu een lid bent, een trainer, een vrijwilliger of een bestuurslid. Per e-mail zijn zij bereikbaar via vcp@nootdorpsetennisclub.nl

Wie zijn de VCP's?

De VCP bestaat uit twee vrijwilligers: Merel Eilander en Vincent Thoen.

Zij willen graag een bijdrage leveren aan een veilige sportomgeving waar iedereen zich prettig voelt en zichzelf mag zijn. Hieronder stellen zij zich kort voor.

Vertrouwenscontactpersonen NTC

Merel Eilander

bereikbaar op 06 – 361 411 65

"Sinds een jaar of vijf tennis ik bij NTC. Ook mijn man Martijn en kinderen Pepijn (13) en Benjamin (10) tennissen hier met veel plezier.

Ik vind sport ongelooflijk belangrijk, voor iedereen. Om echt vrij en fijn te kunnen sporten, moet je je veilig voelen. En als er iets is gebeurd, waardoor dat niet zo is, dan is het belangrijk dat er iemand is die naar je luistert. Ik vind het mooi dat ik deze rol bij NTC kan vervullen.

In het dagelijks leven werk ik als teamleider van de hbo-opleiding crossmediale communicatie bij InHolland. Ook ben ik opgeleid als (wandel)coach, waarbij ik begeleiding bied als mensen bijvoorbeeld in het leven ergens vastlopen of juist keuzes willen maken. Echt luisteren is in beide rollen een van de belangrijkste eigenschappen die ik inzet. Verder ben ik actief als coördinator van het vrijwilligerswerk bij SV Nootdorp. In mijn vrije tijd tennis ik, dans ik, wandel ik en ga ik er graag met vriendinnen of mijn drie mannen op uit. Het liefst naar buiten en als het even kan snuiven we een nieuwe cultuur op.

Ik ben bereikbaar op 06 – 36141165."

Vincent Thoen

bereikbaar op 06-250 568 14

"Ik ben getrouwd met Femke die ook lid is bij NTC. Ik heb 3 kinderen waarvan de oudste twee af en toe in de zomer meedoen met de zomertraining. Ik ben sinds ongeveer vier jaar begonnen met tennissen en heb het enorm naar mijn zin. Hiervoor altijd gevoetbald.

Ik vind het enorm belangrijk dat iedereen binnen een sportvereniging zich veilig voelt en daardoor met veel plezier zijn sport kan uitoefenen. Ik werk sinds oktober 2022 weer bij de Rabobank en vervulde in mijn vorige baan ook de rol van vertrouwenscontactpersoon. Verder ben ik coach bij SV Nootdorp JO9-2 waar mijn jongste zoon Thijs in voetbalt. Ben helemaal gek van muziek en ben dus enorm blij dat ik weer wat concertjes en festivals kan bezoeken.

Ik ben bereikbaar op 06-25056814.

Gedragscodes KNLTB en anonieme melding

Hieronder vind je een aantal knoppen die je brengen bij documenten over de regels en gedragscodes van de KNLTB:

Hieronder nog een aantal knoppen met links naar belangrijke informatie en een meldpunt voor misstanden:

Protocol Social Media NTC (pdf)

Als je het protocol sociale media downloadt op een telefoon en het bestand kan niet worden geopend dan staat hij toch bij je downloads en kun je het daar openen. Op laptop en desktop gaat het wel goed.

Reglement seksuele intimidatie

Via bovenstaande knop kom je bij het Tuchtreglement Seksuele Intimidatie Instituut Sportrechtspraak.

Anoniem melden misstanden club

Via bovenstaande knop kom je bij het anonieme meldsysteem om misstanden bij de club aan te geven.

Gebruik 36432 als toegangscode.