KNLTB Competitie - Senioren

Iedereen die 17 jaar of ouder is mag meedoen aan de senioren competitie. Tijdens de voorjaarscompetitie probeer je samen met jouw teamā€Æin zeven* speeldagen kampioen te worden vanā€Ædeā€Æpoule. In de najaarscompetitie zijn er vijf speeldagen.

Een competitiepoule bestaat in de meeste gevallen uit acht teams (in het najaar: 6 teams) en wordt ingedeeld naar niveau, leeftijd en regio.ā€ÆEen teamā€Ætreft iedere tegenstander één keer. Je speelt een aantal keer thuisā€Æop jouw eigen clubā€Æen een aantal keer ga je bij een andere vereniging op bezoek. Het team dat na de alle speeldagen de meeste wedstrijden heeft gewonnen is kampioen.ā€ÆDe winnaars van de poule promoveren naar een hogere klasse en de laatste (twee) degraderen naar een lagere klasse, als dit mogelijk is.

*De vrijdagavondcompetitie speelt in het voorjaar om de week en heeft in totaal 5 speeldagen.

Competitieteams Voorjaar 2024

De NTC teams zijn aangemeld bij de KNLTB en staan nu ook op onze website.

Bekijk via deze link de competitieteams.

Competitieteams Voorjaar 2024

Als lid van de NTC kun je meedoen aan de volgende KNLTB competities:

Klik op bovenstaande links voor informatie van de KNLTB of scroll naar beneden voor specifieke informatie over de competitie bij de NTC.

Voorjaarscompetitie 2024 - stappen

1. Inschrijven

Inschrijving Voorjaarscompetitie 2024 is gesloten

2. Aanmelden bij KNLTB

Nadat de teams zijn ingeschreven maakt de TC de indeling en meldt de teams aan bij de KNLTB.

2. Teamindeling bekend

Als alle verenigingen hun teams hebben aangemeld, beoordeelt de KNLTB de promotie/degradatie mogelijkheden en aanvragen en deelt de teams in in de juiste klasse. De definitieve team en klasse-indelingen worden meestal in maart bekend gemaakt.

4. Start competitie

In maart wordt de indeling van de competitiepoules bekend en weet je wanneer je tegen wie speelt en waar (uit of thuis). De teamcaptains ontvangen extra informatie over de competitie en de factuur voor de competitiebijdrage.

De voorjaarscompetitie 2024 start op vrijdag 5 april (HD en DD).

Voorjaarscompetitie 2024

De inschrijving voor de senioren voorjaarscompetitie 2024 is inmiddels gesloten.

Lees de toelichting rechts goed door.

Deadline van de inschrijving was zondag 17 december 2023.

drukte op zaterdag, zondag en vrijdag nog plek

Afgelopen voorjaar was het elke zaterdag flink druk op het park. Daarom gaan we een maximum op het aantal teams voor de zaterdag zetten. In het geval zich meer dan 28 teams voor de zaterdag inschrijven, zullen wij genoodzaakt zijn om te gaan loten. Teams die afgelopen voorjaar al op de zaterdag speelden hebben hierbij voorrang.

Op de zondag is nog voldoende plek voor nieuwe teams en op de vrijdagavond is nog ruimte voor mix-teams.

.

Wijziging competitie-aanbod

• Vrijdag: Nieuw is Dames Dubbel 35+ en Gemengd Dubbel 35+
  • Zondag: Gemengd 4e t/m 6e klasse (of evt. lager) spelen 5 partijen (1DE-1HE-1DD-1HD-1GD)

.

8 & 9 Tennis

Deze vorm wordt aangeboden op vrijdagavond en zondagmiddag en is alleen voor mensen die net begonnen zijn met tennis. Er worden 2 dubbels gespeeld, het team bestaat uit minimaal 3 personen en de resultaten tellen niet mee voor de speelsterkte.

17+ of 35+

Wanneer er een leeftijd bij de competitievorm staat, 17+ of 35+, betekent dat dat alle spelers minimaal die leeftijd moeten hebben (of in de loop van 2023 die leeftijd bereiken).

Wanneer er geen leeftijd bij staat betekent dat dat er geen leeftijdslimiet is en dat er ook jeugdleden mee kunnen doen. Kijk dus goed in de lijst naar de competitievorm die je wilt spelen; dit zal misschien niet dezelfde zijn als je de afgelopen jaren hebt gespeeld.

vrijdag weer om de week en vijf speeldagen

Ook dit voorjaar zal op de vrijdag om de week worden gespeeld. De ene week spelen de gemengde en 8&9 teams en de andere week spelen de dames en heren teams. Bovendien zijn er maar vijf speeldagen per competitie, waardoor de totale doorlooptijd voor de vrijdagavond tien weken is (exclusief eventuele inhaaldagen).